Un studiu arată că disputa iOS vs. Android e complet inutilă
Un studiu recent a examinat motivul pentru care utilizatorii trec, uneori, de la un sistem de operare la altul. Nu am primit un răspuns concret, însă în același timp apar din ce în ce mai multe date interesante despre obișnuințele clienților.
Odată cu revoluția smartphone-urilor, am testat aproape toate platformele mobile, inclusiv iOS, Android, Windows Phone și Symbian. E posibil ca cititorii mai tineri să nu fi auzit de ultima platformă, deși toată lumea știe că, în prezent, iOS și Android sunt cele mai populare sisteme de operare.
Un studiu realizat în Statele Unite a încercat sa elucideze motivul pentru care utilizatorii fac tranziția de la o platformă la alta. Primul aspect interesant e că dintre cei 2500 de participanți, doar 29% au făcut tranziția, iar restul de 71% au pornit cu unul dintre sisteme, și au continuat cu acela până în prezent.
Concluzie
Practic, pentru cei care au trecut de la Android la iOS și vice-versa, argumentele au fost cam aceleași. O mai bună experiență de utilizare, funcții mai bune (cameră foto și design), dar și prețul. Acestea sunt principalele trei motive pentru ambele tabere, deși între ele nu există o diferență remarcabilă.
Apple a eșuat previzibil la capitolul „Cel mai bun preț”, acesta a fost important pentru 29% dintre persoanele care au decis să treacă pe Android. 11% dintre utilizatori au trecut pe iOS ca să aibă parte de prețuri mai bune.
Ce arata studiul?
Studiul a arătat că doar câteva procente dintre utilizatori sunt influențate de aspecte precum mai multe aplicații, suport tehnic sau update-uri mai frecvente și mai rapide. Mai mult, 33% dintre cei care au făcut tranziția au decis exclusiv în funcție de preț. Acest aspect nici măcar nu e corelat cu bradul sau cu platforma. Pentru 26% dintre utilizatori contează brandul pe care îl aleg, așa că aceștia optează fie pentru Apple, fie pentru Samsung.
Doar 19% dintre participanți au spus că sistemul de operare a fost principalul motiv pentru care au făcut tranziția. Noi credem că e destul de limpede. Judecând cifrele, că nu există un argument concret pro sau contra celor două tabere, așa că se demonstrează că disputele dintre iOS și Android sunt inutile.
Analiza
Dupa studiu apar aspecte interesante cum ar fi, că 56% dintre utilizatori nu sunt tocmai interesați de apariția noilor modele. 34% au afirmat că își cumpără un nou telefon doar atunci când le expiră contractul abonamentului de telefonie mobilă. 17% aleg să cumpere un nou telefon atunci când își sparg ecranul telefonului pe care îl utilizează în mod curent. Ce înseamnă asta? Probabil că piața telefoanelor mobile devine plictisitoare, dar producătorii aleg să realizeze din ce în ce mai mult dispozitive durabile.